Nedenfor følger det meste av praktisk informasjon du trenger for løpene. Deltakerne vil også få en epost med praktisk informasjon dagen før start.

SÆRLIG OM ENDRINGER PÅ GRUNN AV COVID-19
Oppdatert 25. mai 2021: På grunn av lokale smittevernsregler i Larvik kommune ser vi oss nødt til å endre på opplegget for å unngå ansamliger er personer. I stedet for å arrangere Farrisløpene på én dag, har vi valgt å la deltakerne kunne booke inn starttidspunkt i løpet av perioden lørdag 5. til søndag 13. juni. Innenfor hver startpulje vil det være begrenset antall personer som kan starte.

Startnummer og deltakermedalje sendes hjem til hver deltaker i forkant av løpet, samt tracker for de som løper ultra-distansen.

BAGGASJEOPPBEVARING
Det blir IKKE anledning for oppbevaring av bagasje i start-/målområdet

TOALETTER/GARDEROBER
For tid er Nanset ILs klubbhus stengt, og det er dessverre ikke annen tilgang på toaletter.

BRYTE LØPET
Skulle det skje at du må bryte løpet, ber vi om at du melde i fra til løpsleder ved å svare på eposten du fikk da du meldte deg på, eller ved å sende SMS/ringe til 41500526. Du er selv ansvarlig for å ta deg hjem fra der du velger å bryte.

STARTNUMMER OG MEDALJE
Startnummer og medalje sendes hjem til hver deltaker i forkant av løpet. Vi ber derfor om at dere hensyntar postgangen når dere planlegger løp. Evt. kan startnummer hentes i Sandefjord (ring/send SMS 41500526 for å avtale).

Det er ikke nødvendig å levere tidtakingschippen tilbake etter løpet. Evt. kan du løpe én gang til på samme eller annen distanse (se nedenfor).

EGET ANSVAR
Hver enkelt deltaker er ansvarlig for sin egen sikkerhet. Terrenget kan, som alltid, by på overraskelser, og man må derfor sørge for å ha nok klær, mat, drikke etc.

Følg med på værmeldingen, spør erfarne deltakere og husk at i enkelte deler av traseen er det ikke telefondekning.

Deltakerne på ultra-distansen må ha med mobiltelefon med fulladet batteri og ringelyden på.

Avstand mellom løperne vil være mange i både kilometer og minutter, og hjelp trenger derfor ikke å være i umiddelbar nærhet om man skulle trenge det.

Merk at alle deltakere har plikt til å stoppe opp og hjelpe til dersom en annen deltaker har akutt behov.

MERKING AV LØYPEN
Foruten 67 km, så vil løypene være merket med ca 50 cm høye flagg, i snitt hver 20 meter i tillegg til piler i kryss. Dette er et terrengløp, og mange stier på kryss og tvers gjør det vanskelig å merke godt nok. Vi oppfordrer derfor alle til å gjøre seg kjent med løypen før start.

67 km-løypen følger de øvrige løypene fram til Lauvesetra (ca 9km). For øvrig er 67 km-løypen ikke merket.

Merkingen vil være klar ca 3. juni, og være ute gjennom hele løpsperioden (5.-13. juni).

SMITTEVERN
Alle deltakere må følge de generelle regler for smittevern, herunder å holde avstand til andre løpere.

GPS-SPORING
RaceTracker leverer GPS-sporing til samtlige deltakere på ultra-distansen. Denne vil bli tilsendt sammen med startnummer. Som deltaker må du huske å levere tilbake GPS-trackeren, hvis ikke vil du bli holdt erstatningspliktig.

MILJØHENSYN
Vi ønsker å ta størt mulig vare på miljøet vårt, slik at vi kan fortsette å løpe i naturlige omgivelser. Derfor vil alle former for forsøpling føre til umiddelbar diskvalifisering. Det vil bli anledning for å kaste søppel på stasjonene.

MAT OG DRIKKE UNDERVEIS
Dels ettersom vi lar deltakerne selv velge når de ønsker å løpe i løpet av en periode på 8 dager, og dels av smittevernhensyn, vil det dessverre ikke være drikkestasjoner for 2021-versjonen av løpet.

PREMIER
Det blir delt ut premie til beste dame og herre på alle distanser, i tillegg til at som fullfører får spesiallaget deltakermedalje. Det vil ikke bli avholdt noen felles premieutdeling, og premier blir ettersendt.

PARKERING OG ADKOMST
Vi oppfordrer til ikke å benytte parkeringen ved klubbhuset til Nanset IL Det vil være noen parkeringsplasser ved start/mål (se nedenfor) i tillegg til god kapasitet ved Månejordet et par minutters gange unna start (https://goo.gl/maps/XPJLo9T7bKGgVCKd8)

T-SKJORTE
Fram til og med 25. mai er det mulig å bestille t-skjorte i teknisk kvalitet for kr 195 sammen med påmeldingen.

RACE BRIEF
Det avholdes ingen felles race brief, men alle deltakere vil få nødvendig informasjon på epost før løpet. 

START OG MÅL
Alle distanser har START og MÅL i Bjørndalen (https://goo.gl/maps/mJP7gKUP4f656z6C6).

Start/mål har altså blitt flyttet fra Nanset Idrettspark til ca 500 meter vest.

STARTTIDER
Alle deltakere må selv booke startdag og starttid når de melder seg på, eller ved lenke i epost de mottar når de melder seg på. Første start er lørdag 5. juni kl 10:00, og siste start er søndag 13. juni kl. 19:00. Tidtakingsustyret tas ned 13. juni kl 20:00.

LØPE IGJEN?
Det er fullt mulig å løpe flere ganger med startnummeret. Tidtakingsutstyret står ute i hele perioden, men vil være skrudd av mellom kl 23 og 06. Ønsker du å løpe igjen følger du lenken i epostbekretelsen. Du kan når som helst bytte mellom tidene ved å velge korrekt startdag/-tid.

TIDTAKING
Tidtakerutstyret er solcelledrevet og det vil være plassert to lesere ved start/mål, sammen med to beachflagg. Du må løpe mellom de to leserne for at tidtakingen skal bli riktig.

Hold deg minst 10 meter unna start/mål før du skal starte, for å unngå at det blir feil tid som blir registrert som start/mål. 

Husk å feste startnummer på brystet når du løper; tidtakingsutstyr står utplassert ved start/mål i hele perioden men er avhengig av å lese chippen på baksiden av startnummeret for at du skal få tider.

TIDTAKING
Resultater finner du live her: https://racetracker.no/events/2021/farrislopene/