Nedenfor følger det meste av praktisk informasjon du trenger for løpene. Deltakerne vil også få en epost med praktisk informasjon dagen før start.
STARTTIDER
67 km: kl 08:00
21 km: kl 12:00
13 km: kl 12:45
Dersom du ønsker starte på andre tidspunkter, kan det ordnes, for eksempel dersom du tror du ikke når siste målgang (se nedenfor). Ta i så fall kontakt med arrangør.
STARTNUMMER OG TIDTAKINGSCHIP
Startnummer og tidtakingschip (og GPS-tracker for 67-km) utleveres i start/mål-området fra ca 1 time før oppsatt start.
Tidtakingschippen (og GPS-tracker) må leveres tilbake etter løpet. Dersom denne ikke leveres tilbake, vil det bli et gebyr. Vær særlig obs på dette dersom du bryter løpet.
BAGGASJEOPPBEVARING
Det er ikke lagt opp til Bagasje kan oppbevares i start-/målområdet på
TOALETTER/GARDEROBER
For tid er Nanset ILs klubbhus stengt, og det er dessverre ikke annen tilgang på toaletter.
BRYTE LØPET
Skulle det skje at du må bryte løpet, ber vi om at du melde i fra til løpsleder ved å svare på eposten du fikk da du meldte deg på, eller ved å sende SMS/ringe til løpsleder (telefonnumer kommer). Du er selv ansvarlig for å ta deg hjem fra der du velger å bryte.
EGET ANSVAR
Hver enkelt deltaker er ansvarlig for sin egen sikkerhet. Terrenget kan, som alltid, by på overraskelser, og man må derfor sørge for å ha nok klær, mat, drikke etc.
Følg med på værmeldingen, spør erfarne deltakere og husk at i enkelte deler av traseen er det ikke telefondekning.
Deltakerne på ultra-distansen må ha med mobiltelefon med fulladet batteri og ringelyden på.
Avstand mellom løperne vil være mange i både kilometer og minutter, og hjelp trenger derfor ikke å være i umiddelbar nærhet om man skulle trenge det.
Merk at alle deltakere har plikt til å stoppe opp og hjelpe til dersom en annen deltaker har akutt behov.
MERKING AV LØYPEN
Foruten 67 km, så vil løypene være merket med ca 50 cm høye flagg, i snitt hver 20 meter i tillegg til piler i kryss. Dette er et terrengløp, og mange stier på kryss og tvers gjør det vanskelig å merke godt nok. Vi oppfordrer derfor alle til å gjøre seg kjent med løypen før start.
67 km-løypen følger de øvrige løypene fram til Lauvesetra (ca 9km). For øvrig er 67 km-løypen ikke merket.
Merkingen vil være klar et par dager før løpsdagen.
SMITTEVERN
Alle deltakere må følge de generelle regler for smittevern, herunder å holde avstand til andre løpere.
GPS-SPORING
RaceTracker leverer GPS-sporing til samtlige deltakere på ultra-distansen. Som deltaker må du huske å levere tilbake GPS-trackeren, hvis ikke vil du bli holdt erstatningspliktig.
MILJØHENSYN
Vi ønsker å ta størt mulig vare på miljøet vårt, slik at vi kan fortsette å løpe i naturlige omgivelser. Derfor vil alle former for forsøpling føre til umiddelbar diskvalifisering. Det vil bli anledning for å kaste søppel på stasjonene.
MAT OG DRIKKE UNDERVEIS
Det legges opp til én drikkestasjon underveis for 21 km og 13 km.
PREMIER
Det blir delt ut premie til beste dame og herre på alle distanser, i tillegg til at som fullfører får spesiallaget deltakermedalje. Premieutdeling umiddelbart etter målgang.
PARKERING OG ADKOMST
Det vil være noen parkeringsplasser ved start/mål (se nedenfor) i tillegg til god kapasitet ved Månejordet et par minutters gange unna start (https://goo.gl/maps/XPJLo9T7bKGgVCKd8) Vi oppfordrer til ikke å benytte parkeringen ved klubbhuset til Nanset IL.
RACE BRIEF
Det avholdes en felles race brief ca 10 minutter før start, men alle deltakere vil få nødvendig informasjon på epost før løpet.
START OG MÅL
Alle distanser har START og MÅL i Bjørndalen (https://goo.gl/maps/mJP7gKUP4f656z6C6).
(Start/mål har altså blitt flyttet fra Nanset Idrettspark til ca 500 meter vest.)
SISTE MÅLGANG
Siste målgang er kl 17:00.
TIDTAKING
Det vil bli registrert når du starter via tidtakingschippen du fester rundt ankelen. Resultater finner du live her: https://racetracker.no/events/2022/farrislopene/